Pastel gras Sennelier Oil Pastel – scurta prezentare
Pastelul gras Sennelier Oil Pastel a fost realizat in urma colaborarii fondatorului marcii Sennelier, Henri Sennelier cu Pablo Picasso, client fidel al marcii la acea vreme. Pictorul avea nevoie de un top de culoare cu ajutorul careia sa poata picta pe orice fel de suport, fara ca aceasta sa se crape sau sa se decoloreze.
In 1949 pictorul parizian Henri Goetz l-a abordat pe Henri Sennelier, faimosul fabricant de materiale pentru pictura, in legatura cu realizarea unor culori sub forma de baton pentru prietenul sau Pablo Picasso. Picasso, un client fidel al magazinului Sennelier, era in cautarea unor culori care sa poata fi folosite pe orice tip de suport fara sa se crape sau sa se decoloreze in timp. Colaborarea acestora a dus la nasterea inegalabilelor pasteluri grase Sennelier Oil Pastel. Initial au fost produse doar culorile clasice, in timp adaugandu-se culorile metalice si cele irizate. Printre acestea au fost introduse si o serie de nuante unice precum mai multe griuri pentru echilibrarea paletei. Aceasta evolutie este rezultatul colaborarii marci Sennelier cu pictori din Europa si America de Nord.
Pastelurile grase Sennelier contin pigmenti de calitate maxima, un liant sintetic pur si ceara minerala. Pigmentii sunt amestecati cu acest mediu nesicativ ce nu se oxideaza si care nu ingrasa suportul si nu influenteaza stabilitatea in timp a peliculei de culoare. Aceasta baza este apoi amestecata cu ceara (pH neutru). Amestecul echilibrat al acestor ingrediente dau pastelurilor grase Sennelier consistenta cremoasa ce permite pictorului o mare libertate de exprimare artistica.
Pastelurile grase Sennelier Oil Pastel contin o concentratie maxima de pigment, fapt ce le confera o putere mare de colorare, o stralucire excelenta a culorilor si un grad ridicat de stabilitate la lumina (cu exceptia culorilor metalice si a celor fluorescente).
Toate aceste proprietati remarcabile fac din pastelurile grase Sennelier un etalon de calitate in lumea artistilor.
Ficare baton masoare 67Â mm in lungime si are un diametru de 10Â mm
Nota — Pentru a proteja o pictura in pastel gras impotriva prafului, aplicati un fixativ pentru pastel gras dupa 8-10 zile de la finalizarea picturii.
Stefan –
Sunt geniale, foarte cremoase si intense. De asemenea sunt surprinzator de mari cand le tineti in mana, ma asteptam sa fie de marimea celor soft dar sunt destul de mari. Recomand !
Publicat la 19.06.2017 (preluare din vechiul site)
Andreea –
Culorile sunt foarte intense, textura cremoasa le face sa aplice culoare foarte usor si consistent. Recomand !
Publicat la 07.08.2018 (preluat din vechiul site)
Mircea –
Patelurile grase Sennelier sunt abosolut excelente, inegalabile cu orice marca, le folosesc in combinatie cu tusuri si culori vinil. In mod special tonurile calde si cele de albastru sunt superbe, este cert ca au o rezistenta la lumina exceptional de buna.
La inceput am suportat greu pretul dar in timp cumparand mereu m-am obisnuit, in orice ca nu exista nimic similar dpdv calitate si nici nu trebuie altceva mai mult.
Se usuca in timp indelungat dar m-am obisnuit, liantul nu pateaza.
Publicat la 06.10.2018
Antonia –
Sunt cele mai bune pasteluri pe care le-am încercat pân? acum. Culorile sunt intense ?i foarte u?or de amestecat. Le recomand pentru arti?tii profesioni?ti care lucreaz? mult în aceast? tehnic?.
Cine caut? o variant? mai accesibil? se poate orienta spre pastelurile van Gogh, care sunt mai tari, dar destul de pigmentate.
Publicat la 10.11.2018
Gabi –
Cele mai pigmentate pasteluri uleioase pe care le am incercat, se vede diferenta foarte clar si la amestecul culorilor. Contin pigmenti naturali, rezistenti la lumina.
Publicat la 01.08.2019
Amalia –
Aceste pasteluri sunt preferatele mele. Am folosit inainte pasteluri grase cumparate de la o librarie locala pe care nici macar nu le pot compara cu acestea. Sunt cremoase, fine, se amesteca foarte usor si se lucreaza foarte usor cu ele.
Publicat la 02.04.2020